سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

نوعی از مصالح ساختمانی می باشد که از دو لایه ورق تشکیل شده است . مابین این ورق ها عایقی از نوع فوم عایق وجود دارد که هسته ی مرکزی ساندویچ پانل نامیده می شود . از پانل سقفی برای پوشش سقف استفاده می کنند . بهترین عایق برای ساندویچ پانل سقفی فوم تزریقی پلی یورتان می باشد زیرا این فوم مایع بوده و بین دو لایه ورق تزریق می شود که این عمل باعث ایجاد مقاومت و استحکام زیادی در ساندویچ پانل می گردد. عایق پلی یورتان بعد از تزریق شدن بین ورق ها حالتی سفت و محکم به خود می گیرد .پانل سقفی از ضخامت 4 الی 20 سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته 2±40) تولید می‌شود. این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها و دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. عرض مفید پانل سقفی 1/08 متر می‌باشد.

مزایای پانل سقفی

  • قابلیت بازیافت
  • جلوگیری از اتلاف حرارت و برودت
  • افزایش عمر مفید ساختمان و تاسیسات
  • مقاوم در برابر زلزله
  • حمل و نقل و صب آسان
  • قابل شستشو و بهداشتی
  • مقاوم در برابر باد
  • غیر قابل اشتعال

موارد استفاده از پانل سقفی

از پانل سقفی برای پوشش سقف ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، کشاورزی ، اتاق های سرد ، کلین روم ، فروشگاه ها ، سوله های ورزشی ، سوله مواد غذایی ، انبار ها ، مدارس ، بیمارستان ها و ... استفاده می کنند .

مشخصات فنی پانل سقفی

عرض مفید آنها 100 سانتی متر و عرض غیر مفید 107 سانتی متر می باشد . در انواع ضخامت ها از 4 سانت تا 15 سانت به طول های 2 تا 12 متر تولید می شوند .

پانل سقفی در مدل های دورو ورق ، یک رو ورق یک رو فویل و دورو فویل تولید شده و به فروش می رسد .

قیمت پانل سقفی

قیمت پانل سقفی هم مانند سایر ساندویچ پانل ها بر اساس مشخصات و مواد به کار رفته در تولید آن ها محاسبه می شود . اما به دلیل نوسانات موجود در بازار قیمت واحدی برای پانل سقفی وجود نداشته و شما خریداران محترم باید برای اطلاع از قیمت پانل سقفی با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و یا به صفحه لیست قیمت پانل دیواری مراجعه نمایید .

چرا ساندویچ پانل

1: عایق بسیار قوی انرژی 2: سبک بودن در مقایسه با سایر مصالح 3: قیمت تمام شده بسیار پاییین نسبت به مصالح سنتی 4: قابل شستشو بودن 5: نصب و اجرای آسان و سریع 6: رنگ‌بندی‌های متنوع 7: عایق صوتی مناسب 8: مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله 9: افزایش عمر مفید سازه 10: قابلیت انعطاف‌پذیری زیاد جهت استفاده در طرح‌های خاص 11: مقاومت بالا در برابر حلالها و عدم خورندگی در محیط‌های بازی و اسیدی

انواع ساندویچ پانل

1- ساندویچ پانل پلی یورتان: در این ساندویچ پانل‌ها برای عایق بندی از فوم پلی یورتان استفاده می‌شود که در دو نوع تولید می‌گردد. نوع اول PIR نامیده می‌شود که از ترکیب پلی یول و ایزو سیا نورات تولید می‌شود. نوع دوم PUR نام دارد که از ترکیب پلی یول و ایزو سیانات تولید می‌گردد؛ و در هر دو روش برای تسریع در ترکیب، حضور کاتالیزور الزامی ست. برای تنظیم دانسیته فوم نیز از گاز B141 استفاده می‌شود. تفاوت این دو نوع در ضد حریق بودن ساندویچ پانل PIR است. عایق حرارتی و برودتی، عایق صوت، مقاوم در برابر رطوبت و وزن سبک از مشخصات این نوع ساندویچ پانل می‌باشد.

2- ساندویچ پانل پلی استایرن: برای عایق بندی این نوع ساندویچ پانل از فوم پلی استایرن یا همان یونولیت استفاده می‌گردد. از لحاظ عایق حرارتی و صوتی در درجه پایین‌تری از پلی یورتان قرار می‌گیرد، اما نسبت به آن سبک‌تر است و قیمت مناسب تری هم دارد.

3- ساندویچ پانل پشم سنگ: عایق این نوع پانل‌ها الیاف پشم سنگ است که ضد حریق بودن مهمترین ویژگی این نوع ساندویچ پانل است. لازم به توضیح است که درجه ضد حریق بودن این نوع، از ساندویچ پانل پلی یورتان PIR هم بالاتر می‌باشد.

انواع ساندویچ پانل را در لینک مربوطه بخوانید.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پانل سردخانه‌ای به زبان ساده ترکیب هسته پلی یورتان rigid بین دو لایه ورق فلزی، محصولی است که ساندویچ پانل نامیده می‌شود؛ که پانل‌های سردخانه‌ای از ضخامت 8 تا 20 سانتی‌متر بنا به کاربری آن تولید می‌گردد و پلی یورتان مورد استفاده در آن ماده‌ای است کاملاً سخت و شکننده، به همین دلیل به تنهایی چندان قابل استفاده نمی‌باشد. اما با ساندویچ کردن این ماده بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی بالا به خواص مکانیکی مورد نظر دست پیدا می‌کنیم.

مشخصات فنی ساندویچ پانل

 

ورقهای گالوانیزه عمومی ساندویچ پانل سقفی موجود در بازار ایران

نوع و ضخامت ورق مورد استفاده: ورق الوزینک (روی و آلومینیم)، گالوانیزه و آلومینیوم پیش رنگ شده به ضخامت 0/5 الی 0/7 میلیمتر در رنگ‌های متنوع و از نوع سوپر پلی استرکوره‌ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرون و 7 مکرون در رنگ پرایمر کوره‌ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم. (چسبندگی فوم به ورق)

  • نوع پوشش ساندویچ پانل: دورو ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق نایلون، یکرو ورق یکرو کاغذ، دورو نایلون، دورو کاغذ، دورو فویل.
  • نوع فوم ساندویچ پانل: پلی اورتان سخت با دانسیته 2+40 کیلوگرم بر متر مکعب.
  • مدل‌ها: DND صاف – RPO پیچ مخفی بدون شیار – RP1 پیچ مخفی میکروویو – RP2 پیچ مخفی شیار ریز – RP3 پیچ مخفی شیار درشت

ضخامت ساندویچ پانل

پانل‌ها در ضخامت 4 الی 25 سانتی‌متر و بر حسب سفارش تولید می‌گردد. ساندویچ پنل‌ها از 5 لایه تشکیل می‌شود، لایه محافظ درونی و بیرونی بوده و دو لایه چسب مخصوص که جهت اتصال لایه‌های محافظ بیرونی و عایل پلی یورتان بکار برده می‌شود فوم داخل ساندویچ پنل‌های نیز از جنس فومپلی اورتان با دانسیته 40 کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد.

رنگ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل در 12 طیف رنگی مختلف ازجمله سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد، بنفش نولید می‌شود.

 

برای اطلاع بیشتر از  قیمت ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل پلی یورتان ، ساندویچ پانل پلی استایرن ،  ساندویچ پانل XPS  ، نصب ساندویچ پانل و ... به سایت مراجعه کنید.