سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساندویچ پانل دیواری

 

پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از دو ورق تشکیل شده است که مابین آن ها یک لایه فوم به عنوان عایق قرار دارد . این پانل ها جهت پوشش دیوار به کار می رود . بهترین عایق برای پانل دیواری فوم پلی یورتان می باشد . زیرا این فوم بصورت مایع بوده و بین ورق ها تزریق می شود به همین دلیل فضای خالی بین ذرات آن وجود نخواهد داشت و میزان هدر رفت انرژی به حداقل می رسد .

مزایای پانل دیواری

قیمت پانل دیواری

  • عایق صوت
  • سبک بودن
  • عدم جذب آب
  • عایق اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • ظاهر فیزیکی مطلوب
  • نصب آسان و سریع
  • قابلیت بازیافت
  • مناسب برای تمام شرایط آب و هوایی

موارد استفاده از پانل دیواری

از پانل دیواری می توان برای پوشش انواع سوله ها ، انبار ها ، ساختمان های کشاورزی  ،اداری ، تجاری ، مسکونی ، سردخانه ها ، اتاق های تمیز ، فروشگاه ها ، سالن های ورزشی ، کانکس ها ، مجتمع های تفریحی ، ساختمان های پیش ساخته ، انواع کمپ ، مدرسه ، بیمارستان ، آزمایشگاه و ....استفاده کرد .

مشخصات فنی پانل دیواری

عرض مفید ساندویچ پانل دیواری 114 سانتی متر و عرض غیر مفید آن 116 سانتی متر ، ضخامت آن ها از 4 سانتی متر تا 15 سانتی متر و طول از 2 متر تا 12 متر می باشد

ورق های مصرفی در تولید پانل دیواری از نوع ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه می باشد و این پانل ها یا به صورت دو ور ورق یا یک رو ورق تولید می شود .

 

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لایه ورق که مابین آنها فوم تزریق شده است و جهت پوشش دیوار بکار می‌رود را ساندویچ پنل دیواری می‌نامند. پانل دیواری برای پوشش دیواره‌های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته و.. به کار می‌رود. این پانل دارای عرض مفید 1/14 متر وگستره ضخامت از 4 تا 20 سانتی‌متر است.

ساندویچ‌پنل

ساندویچ پانل دیواریساندویچ پانل دیواری

 

ساندویچ پنل (به انگلیسی: Sandwich panel) یا پنل کمپوزیت آلومینیوم (ACP) (به انگلیسی:Aluminium Composite Panel) و همچنین مصالح کمپوزیتی آلومینیومی (ACM) (به انگلیسی:Aluminium Composite Material) از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده است که از دو طرف به دو لایه محدود شده است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد (همانند یک ساندویچ همبرگر که نان آن همبرگر را از دو طرف پوشانده است) این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می‌شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

 

استفاده از ساندویچ پانل در انواع سرد خانه‌ها و صنایع برودتی دفاتر کارگاهی درمانگاه صحرایی سرویس بهداشتی نمازخانه و محیط آموزشی، تعمیرگاه سیار، پست نگهبانی، ویلاهای یک و دو طبقه- واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، دیوار و سقف سالن‌های تولید، ساختمان‌های اداری و هتل‌ها، کانکس، کانتینرها کاربرد ساندویچ پانل در مخازن چند جداره، پوشش سوله انبارها، خانه‌ها و ویلاهای، ساندویچ پانل در صنایع، پوشش سوله، باشگاه و سرد خانه، واحدهای امدادی در زمانهای بحرانی مانند زلزله ساخت انواع سوله، مسکونی، انبار غلات، مدارس و درمانگاه‌های سیار، سردخانه گوشت و لبنیات، خانه‌های سیار و کاروان‌ها، استخرهای سرپوشیده و سالن‌های ورزشی، دیوار و سقف ساختمان‌های صنعتی، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق‌های اداری در کارخانه‌ها می‌باشد. همچنین ساندویچ پانل‌ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارد ازجمله ساخت کانکس،کانتینر، کانکس‌های یخچال دار ثابت و متحرک، سازه و خانه پیش ساخته، کمپ‌ها اسکان موقت، سوله، سازه فلزی، سازه فضایی، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی، کارخانه صنعتی و تولیدی، سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی.اینگونه کاربرد ساندویچ پانل دیواری را ارزیابی میکنند.

فوم پلی یورتان ساندویچ پانل

پلی‌اورتان فوم سبکی است که از ترکیب پلی یول و ایزو سیانات در شرایط خاص و در حضور کاتالیزور تولید می‌شود. پلی اورتان نوعی فوم است که در آن بیشتر خلل و فرج بسته شده و می‌توان از آن به عنوان عایق حرارتی استفاده کرد. پلی اورتان در هر دانسیته مورد نیاز قابل تولید است. حداکثر دمای عملکرد پلی اورتان 70 الی 80 درجه سانتی گراد است. پلی اورتان در دمای بالاتر از 100 الی 110 درجه تجزیه می‌شود.

نصب ساندویچ پانل

از آنجایی که برای سازه‌های ساخته شده با ساندویچ پانل مواردی مانند عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر رطوبت، ضد احتراق و حفظ زیبایی از اهمیت بالایی برخوردارند، باید نکات زیر در نصب پانل مورد توجه قرار گیرد: – اتصال پانل به ساختمان و تمامی نقاط اتصال پانل‌ها به یکدیگر در گوشه‌ها توسط فلاشینگ با ضخامت 1 تا 2 میلیمتر صورت پذیرد. – درزبندی پانل‌ها توسط چسب پلی یورتان انجام گیرد. – جهت کاهش پرت پانل‌ها به محل قرار گیری پانل‌ها، فاصله بین ستون‌ها، ارتفاع پانل‌ها و … توجه شود. – جهت نصب پانل‌ها از پیچ واشر دار مخصوص استفاده گردد. همچنین به گام و ارتفاع پیچ‌ها هم توجه شود.

روش‌های کاهش هزینه ساندویچ پانل

برای پایین آوردن قیمت ساندویچ پانل روش‌های متعددی وجود دارد: – به جای اینکه در هر دو طرف پانل از ورق فلزی استفاده گردد، تنها در یک طرف ورق فلزی به کار رود. – پایین آوردن ضخامت ورق فلزی از 5/0 میلیمتر به 4/0 میلیمتر. – کاهش گام‌های به کار رفته در پانل.

قیمت پانل دیواری

به دلیل نوسانات موجود در بازار و مشخصات مختلفی که ساندویچ پانل ها دارند قیمت دقیقی برای آن ها نمی توان مشخص کرد . شما خریداران محترم می توانید برای اطلاع از قیمت پانل دیواری و دریافت پیش فاکتور رسمی شرکت ماموت با کارشناسان ما تماس گرفته و یا به صفحه ی لیست قیمت ساندویچ پانل دیواری مراجعه نمایید .

برای اطلاع بیشتر از قیمت ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل پلی یورتان ، ساندویچ پانل پلی استایرن ،  ساندویچ پانل XPS  ، نصب ساندویچ پانل و ... به ادرس سایت مراجعه کنید.